Page 6 - GKO-flip
P. 6
7. GOST IN GOSTITELJ V TURIZMU
»Gost je najpomembnejsi obiskovalec nasega prostora. Niso
odvisni od nas, temvec smo mi odvisni od njih. Ne more nas pre-
kiniti pri nasem delu, ker je on – gost smisel nasega dela. On ni
vsiljivec v nasi dejavnosti, temvec je njen sestavni del. S strezbo
mu ne delamo usluge, temvec jo on dela nam s tem, da nam
dovoli, da mu strezemo.« (Mahatma Ghandi, 1869-1948)
Gost je ..
Gostje, stranke in odjemalci storitev v turizmu so pripadni-
ki razlicnih narodnosti ter prihajajo iz razlicnih krajev nase
drzave in sveta. S sabo prinasajo razlicne verske, kulturne,
filozofske in druge obicaje.
Pomembno je, da jih prepoznamo in spostujemo, smo vlju-
dni in prijazni v vsakem trenutku, kot bi tudi sami zeleli, da
drugi spostujejo nase navade ter obicaje. Gost ni samo oseba,
ki stoji pred nami, temvec vsi, ki nas kontaktirajo po telefonu
ali preko elektronske poste in potrebujejo kakrsne koli infor-
macije, postanejo nase stranke se v istem trenutku. Zato si zas-
luzijo enak pristop kot tisti, s katerim govorimo »v zivo«.
Z vljudnostjo in s strokovnim ravnanjem gostu damo vedeti, da
cenimo zaupanje, katerega nam je izkazal s tem, da se je obrnil na
nas, pa ceprav isce samo informacije. S taksnim odnosom potrjuje
svoje zaupanje do nas, kar prispeva k njegovi odlocitvi, da ostane
nas gost. Pri vsakem stiku z gostom moramo biti profesionalni.
S strokovnostjo moramo biti sposobni premagati nezadovoljstvo
gostov in konfliktne situacije. Na gostovo zadovoljstvo moramo
odgovoriti z zahvalo, na njegovo nezadovoljstvo pa z opravicilom.